Pogo
Pomalým pronikáním kulturních vlivů na Západ dochází k tomu, že Západoevropané začínají po vzoru tureckých muzikologů rozlišovat v rámci poga různé taneční formace. Zde je jejich stručný přehled; vzhledem k různosti západoevropských jazyků je však pokus o jejich jednotnou systematizaci odsouzen k neúspěchu:
Pogo (v anglickém významu slova)
Zatímco před zahájením hudební produkce se všichni tlačí co nejblíže pódia, aby mohli vidět alespoň špičku prstu hudebníka (který se přitom zdržuje ještě někde v zákulisí), vzájemně se při tom přetlačují, klejí, nadávají si a odstrkují, při zahájení produkce začínají všichni najednou skákat, aby viděli interpreta. Tím jsou i ostatní nuceni skákat, protože jím není příjemné dýchat do zad těch, co jsou před nimi
česky pogo
Počátek vlastního poga by fyzik přirovnal k počátku varu vody. Někdo do někoho náhodně (či úmyslně) vrazí, ten v důsledku vrazí do jiného, ten mu to chce vrátit, ale vrazí do čtvrtého. Vzniká tzv. „kotel“ z jedinců, kteří hledají toho, komu se chtějí pomstít za to, co jim udělal někdo zcela jiný. Že hraje nějaká hudba, většina účastníků již ignoruje; najdou se však i takoví, kteří již nyní získávají prostor k realizaci vlastních tanečních kreací, jež popíšeme níže.
Na okraji kotle se formuje důležitá skupina lidí, kteří se tváří, že se jich to vůbec netýká, že si sem jenom přišli poslechnout hudbu. Jejich role je velmi důležitá, mohou ji vykonávat pouze velmi agresivní jedinci. Nepromarní příležitost si strčit do kohokoli, kdo se přiblíží do jejich blízkosti, vsunout ho do kotle, i když si to vůbec nepřeje. Je jejich povinností nepustit ven nikoho, kdo se kotel snaží opustit z důvodu zdravotní indispozice či policejní hodiny. Stejně tak musí vyvést z rovnováhy tanečníka, který se snaží chránit jiného před ušlapáním.
Tanec
Tento tanec nemá žádný pevný řád, tanečníci se při něm řídí svou intuicí. Tancuje se tak, že lidé nejblíže pódiu (v tzv. „kotli“) skáčou nahoru a dolů v osmidobém rytmu, „máchají“ kolem sebe rukama a nohama a naráží do sebe. Při nárazech se od sebe odrážejí a narážejí zase na jiné tanečníky, pokud se stane, že některý pogující upadne, ostatní mu zpravidla pomohou na nohy. Občas se také najde někdo, kdo na pogující z pódia nebo jiného vyvýšeného místa skočí, tanečníci ho však drží „ve vzduchu“ a „předávají“ si ho mezi sebou a na okraji kotle ho položí na zem. Nezasvěcený pozorovatel může nabýt dojmu, že se tanečníci mezi sebou bijí. Lidé se skutečně zraní pouze v minimálním počtu případů, často svou vlastní vinou.
E!E-pogo